Nissan elektrikli araç stratejisini açıkladı
NissanX-in-1 adı altında elektrikli aktarma organları sistemleri geliştirmeye yönelik yeni yaklaşımını duyurdu.
Yaklaşım kapsamında marka, KONUT ve e-POWER güç iletim sistemlerinin temel bileşenlerini paylaşacak ve modüler hale getirecek. Böylece 2026 yılına kadar geliştirme ve üretim maliyetlerinde 2019 yılına göre yüzde 30 oranında azalma sağlayacak.
NissanX-in-1 yaklaşımı ile EV ve e-POWER araçların rekabet gücünü daha da artırmayı hedefliyor. Nissan EV’lerde kullanılması amaçlanan motoru, invertörü ve dişli ünitesini modüler hale getiren 3’ü 1 arada güç aktarım mekanizmasının bir prototipini geliştirdi. Ayrıca jeneratör ve amfiyi de modüler hale getiren 5’i 1 arada orta prototipin e-POWER araçlarda kullanılması planlanıyor.
3’ü 1 arada, 5’i 1 arada orta ve diğer olası versiyonları içeren X-in-1 yaklaşımı, KONUT ve e-GÜÇ çekirdek bileşenlerinin bire bir üretimini sağlamak için geliştirildi.
Nissan 2010 yılında Nissan, bir KONUT Nissan LEAF’i toplu olarak pazarlayan ilk otomobil üreticisi oldu. Ayrıca Nissan, elektrifikasyona geçişe yönelik teknolojileri sürekli geliştirmek için dünya genelindeki MESKEN müşterilerinin beklentilerini dikkate almakta ve yakından takip etmektedir. Marka, yüzde 100 motorlu şanzıman sistemi olduğu için MESKEN ile aynı sürüş keyfini sağlayan MESKEN teknolojisini kullanan benzersiz e-POWER elektrikli güç aktarım sistemini 2016 yılında piyasaya sürdü.
Elektrikli güç aktarım sistemleri geliştirmeye yönelik X-in-1 yaklaşımı aşağıdaki avantajları sağlar:
• Ana bileşenlerin paylaşılması ve modüler hale getirilmesi, üretim verimliliğini artırıyor ve güç aktarım sistemlerinin maliyetini 2019’a kıyasla yaklaşık %30 azaltıyor. Nissan, 2026 yılına kadar e-POWER içeren içten yanmalı motorlu araçlarla aynı fiyat düzeyine ulaşmayı hedefliyor
• Ünite boyutunun ve ağırlığının azaltılması, sürüş performansını artırır ve gürültü ile titreşimi en aza indirir
• Yeni gelişmiş motor, ağır alçak toprak elemanlarının kullanımıyla mıknatıs yükünü yüzde 1’e veya daha azına düşürür
• Temel bileşenlerin ve kontrol teknolojisinin ortak kullanımı, Nissan EV’lerine özgü bir sürüş deneyimi yaratır.
Güç Aktarma Organları ve MESKEN Mühendislik Geliştirme Kıdemli Başkan Yardımcısı Toshihiro Hirai şu yorumu yaptı: “Elektrik sistemleri geliştirme ve üretme konusunda on yılı aşkın bir deneyime sahibiz. Bu uzmanlık ve bilgi birikiminden en iyi şekilde yararlanıyoruz. Elektrikli aktarma organları geliştirme alanındaki yeniliklerimiz sayesinde. Müşterilerimiz için yeni değer yaratmaya ve %100 motorlu araçları (EV’ler ve e-POWER) mümkün olduğunca yaygın bir şekilde sunmaya devam edeceğiz.” söz konusu.
Nissan Ambition 2030 için uzun vadeli vizyonunun bir parçası olarak şirket, 2030 mali yılına kadar 19’u elektrikli olmak üzere 27 yeni elektrikli model ile ürün yelpazesini genişletmeyi hedefliyor. Nissan, elektrikli araçlarının fiyatını geniş bir pazara ulaştırmayı hedefliyor. her pazara en uygun modelleri en uygun zamanda sunarak müşteri kitlesine
>